۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

وقت حمله به ایران رسیده است

سرخط

 

به نقل از اتاق خبر تلوزیون من و تو
متیو کرونیگ، مشاور ویژۀ وزیر پیشین دفاع آمریکا رابرت گیتس که اکنون مشاور در شورای مناسبات خارجی دولت آمریکا است در مقاله ای در نشریۀ آمریکایی "فارین آفر" نوشته است : "وقت حمله به ایران رسیده است." مشاور ویژۀ وزیر پیشین دفاع آمریکا در این مقاله مدعی شده است که در میان گزینه های بد در قبال برنامۀ اتمی ایران حملۀ نظامی کم هزینه ترین گزینه است.
او از جمله نوشته است : "حقیقت این است که حملۀ نظامی به منظور نابود کردن برنامۀ اتمی ایران اگر با احتیاط صورت بپذیرد می تواند مانع از تهدیدی بسیار واقعی علیه منطقه و جهان شود و در درازمدت امنیت ملی آمریکا را بهبود ببخشد."

به گفتۀ متیو کرونیگ، در عوض یکی از مخاطرات انفعال در قبال برنامۀ اتمی ایران وقوع جنگی کلاسیک میان آمریکا و ایران و وقوع یک جنگ محتمل اتمی است. به همین خاطر مشاور شورای مناسبات خارجی آمریکا گفته است که این کشور باید حملات موضعی علیه برنامۀ اتمی ایران را برعهده بگیرد.

در این حال، سردار پاسدار محمد حجازی معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سه شنبه گذشته تهدید کرد که این کشور می تواند برای جلوگیری از وقوع تهدیدی جدی علیه امنیت ملی خود دست به حملۀ پیشگیرانه بزند. معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت که معنای تدبیر تعریف شده از سوی رهبر جمهوری اسلامی این است که این کشور در مقابل تهدیدها دست روی دست نمی گذارد تا آنها عملی شوند، بلکه بالعکس با اقدام پیشگیرانه علیه دشمن مانع از وقوع و عملی شدن تهدیدها می گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر