۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

داگان:حمله به ایران به جنگی منطقه ای تبدیل میشود

به نقل از اتاق خبرشبکه من و تو

معیر داگان رییس پیشین سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، در مصاحبه با شبکۀ تلویزیون آمریکایی "سی بی اس" بار دیگر هر نوع حملۀ نظامی به ایران را در حال حاضر احمقانه ترین اقدام توصیف کرده و گفته است که اقدام نظامی پیش از آنکه دیگر گزینه ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تماماً به اجرا گذاشته شده باشند، عملی نسنجیده است که پی آمدهای غیرقابل محاسبه ای نیز در بر خواهد داشت.

معیر داگان در ادامۀ سخنانش رهبران ایران، از جمله محمود احمدی نژاد را افرادی با رفتارهایی عقلانی توصیف کرده و افزوده است که آنان به نتایج اعمال شان به خوبی می اندیشند و می دانند که باید بهای سنگینی برای اقدام شان جهت دستیابی به سلاح اتمی بپردازند. معیر داگان در ادامه گفته است که به گمان او در حال حاضر رهبران ایران رفتاری محتاطانه از خود نشان می دهند.
رییس پیشین سازمان موساد دستیابی ایران را به سلاح اتمی عامل تشدید بی ثباتی و افزایش شدید بهای نفت دانسته و در عین حال افزوده است که به جای اقدام نظامی علیه رژیم اسلامی ایران باید از طرح تغییر رژیم از خلال اعتراض های عمومی دانشجویان و اقلیت ها در ایران پشتیبانی کرد.

معیر داگان هر گونه حملۀ نظامی به تأسیسات اتمی ایران را در سال جاری میلادی خطرناک و غیرمسئولانه دانسته است. او گفته است که دستیابی ایران به سلاح اتمی مسأله ای بین المللی است و منحصر به اسرائیل نمی شود و اینکه او معتقد است که آمریکا ولو با اقدام نظامی هرگز نخواهد گذاشت که ایران به جنگ افزار هسته ای دست یابد. معیر داگان گفته است که حمله به ایران به جنگی منطقه ای تبدیل خواهد شد و هیچکس نمی داند که چگونه چنین جنگی خاتمه خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر